2 december 2007

julmysihjärtat

Första advent, det är något magiskt med den dagen. huset är städat, julgradinerna är uppsatta, till slut hittade vi en advenstljusstake, men vi hade inte tillräckligt många ljus för att kunna använda den, i fredags bakade vi mini-lussekatter, pepparkakslådan har stått på bordet länge, första julklapparna är inhandlade och emma har tillochmed köpt en mys-jul-tröja. i eftermiddag blir det skyltsöndag i vännäs och glöggdrickande hos Sib. NU ÄR DET SNART JUL!

första decemberkvällen spenderades på ett mycket bra sätt, tjejmiddag och glögg. andra tjejkvällen nu på kort tid, och planerna började smidas för en tredje!

Livet rullar på med jobb och annat. på onsdag får jag veta om mitt 3 månaders vikariat kan bli förlängt. Hursomhelst har jag ju planerat att vara med och jobba under åtminstonde två veckor i vår, så nåt lär det ju bli. Dessutom faxade jag i fredags in mina papper till VHS, ska bli spännande och se på vilket sätt det kommer att strula sig med min ansökan den här gången. Alltid nåt som blir fel, jag tror inte dom vill ha mig på universitetet!

ah, julplaneringen rullar på. just nu surfar jag runt på smarta saker för att se om jag får några roliga ideer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilken myshelg du verkar haft! Nästa tjejkväll ska jag försöka hinna med!
KRAM

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."