19 december 2007

weekends

Trött och sliten sätter jag mig vid datorn. insidan känns tom, så jag måste fylla med musik. sätter på första bästa album, spellista och texten som spelas är så klockren:
You look tired
Would it help to hear me say
Don’t you worry
Friday’s not that far away?

(the perishers - weekends)

fredag fredag fredag. 2 dagar kvar. två arbetsdagar kvar på detta benådade arbetsår.
två arbetsdagar som innebär inte mindre än 6 julavslutningar i kyrkan som innebär mer eller mindre delatagden från "kyrkans representant". jag ska hälsa välkommen till 3 grupper, läsa julevangeliet hos två och tydligen hålla ett tal på en avslutning. Den sista fick jag veta idag klockan 15,15. "några väl valda ord" inför min gamla högstadieskola, gamla lärare och nuvarande tonåringar och konfirmander. sen klockan 16 minuter över 15 har mitt hjärta slagit dubbla slag. hrm, tror ni att jag kommer kunna sova i natt? nej, inte jag heller.

weekends, helger. älskade helger med älskad ledighet. älskad tid att fördriva med att göra saker som man vill och inte måste. älskad ledighet att fördriva med människor man älskar och aldrig hinner träffa på arbetsveckan. jag ska vara ledig nästan tre veckor i sträck, efter fredag då, såklart.

egentligen har jag väldigt mycket julstämning, jag har spelat jungfru maria på fem julvandringar, sett två julkonserter, läst och lyssnat på julevangeliet, köpt alla julklappar, fått julklappar, skickat en massa julkort, läst juldikter, ätit julbord i flera olika former och bakat ca en miljon julkakor. jag HAR julstämning, det är inte det som är grejen. jag har bara ingen ork kvar.

min ultimata önskelista just nu:
- en egen lägenhet
- ett guldkort på IKSU
- en sovmorgon med frukost på sängen
- en stor latte med vaniljsmak
- en utlandsresa med en älskling till ett varmt land långt långt borta
- två hela knän
- ett superunderställ och nya löparskor.
- två extra timmar på varje dygn
- en snygg, flashig nyårsklänning
- ett ex av "Tillsammansmat"
- ett heltidsjobb istället för bara ett vikariat
- en stor, bred säng
- en ny, proppfylld garderob
- en tidsmaskin
- en bra bok, eller ljudbok
- ork


Just remember

As you struggle through the day
Relief awaits you
Friday’s not that far away

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."