23 december 2007

timmen före...

Dan före dan. En timme kvar till självaste julafton. hela familjen adolfsson är samlad på BK4. igår var vi i brännforssund och hade lilla julafton hos moster. det var rätt så trevligt, och absolut bäst var nog Hugo, 5 månader. Killen har charm! världens snällaste är han dessutom. Bara man lyfte lite i honom slutade han gråta, och när man räckte ut tungan så skrattade han. Efter ett tag så tjöt han av skratt, det var härligt. När pappa och mamma var 22 blev dom föräldrar, vilket påpekades en hel del igår, hrm?

Dan före dan. för precis 3 år sen dog min farfar, precis idag. morfar dog när magnus var liten, mormor när stefan föddes och farmor ungefär 92. men inte farfar. Han firade alltid jul hos oss i vännäs, jag tror att han helt enkelt trivdes bäst här. Men idag får vi tänka lite extra på honom!

julstök och städning. granen är klädd, vackraste året nånsin. imorgon blir det missionskyrkan med syster och far, sen dags att öppna alla paketen! det enda jag har öppnat är det från victor (klockrent, helt klockrent. och jag tror att carro skrattade ganska gott bakom min rygg...) ska bli spännande... men det bästa är ju faktiskt att ge, inte att få.

sen, efter julafton väntar lugnet och ledigheten. det där med att styra upp utgång och nyårsfirande lades ju som lite på is. en nyårsinbjudan som drogs tillbaka var inte den bästa överraskningen, men vad gör man? det löser sig alltid. första nyåret på typ 4 år som inte firas på läger känns konstigt. Det brukar alltid vara så självklart vad gör man och hur bra det blir. men inte i år, i år blir det improviserat. DOCK peppar jag lite på utgång med hemvändare snart, typ som förra året på juldagen. får se om det blir av. hoppas verkligen, så man hinner träffa lite folk.

sängen väntar. den lockar på mig rentav. jag är ju numera den enda i familjen som INTE har en laptop/mac, så jag snyltar på stefans. vilken lyx. dan före. timmen före. undra om man kommer att kunna somna i natt?

ha en alldeles förträffligt GOD JUL, superbraiga LEDIGA DAGAR och en kanonstart på DET NYA ÅRET, om vi inte hinner ses något innan... om du däremot vill det, slå en pling. i'm up for it, som alltid.

natt.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."