30 december 2007

EVE

Jag har avancerat upp hemma hos Victor. Hans mamma har satt upp en krok på vid handfatet, och där hänger min alldeles egna handduk. På min krok står det EVE, och på kroken bredvid står det EME. flickvännerna har fått sin plats i familjen. Känns bra. Vi introducerade ju föräldrarna för varandra på annandag jul, Victors föräldrar kom hem till oss och åt middag. Risken fanns ju att något skulle gå fel, jag menar, extrema kulturkrockar, men det mesta gick bra. förutom incidenten då Sibylla ljög för Roger om att hon inte alls kände hans bror (joo, det gör hon, på ett lite pinsamt sätt) eller när Anna-Lena utbrast att maten var mättande (=jätteäcklig hemma hos Adolfssons). Pappa babblade på, Emmas mobil ringde hela middagen (Felix fick också ta del av denna underbara kväll), en gråhund som smutsade ner en del svarta byxor, dylika familjefoton som dök upp osv.

Efter flera dagrs ledighet och en massa vankande runt i huset hemma orkade vi inte längre. vi har som sagt inkvarterat oss på ersboda för ett tag framöver. alla nyårsplanerings-ångers-hets har lagts åt sidan , istället blir det ensam middag här, bara vi två. Senast jag firade nyår ensam med någon var i nian (med samma person som i sjuan, hrm..?). Det var hämtpizza och film som gällde, lite krossade glassrutor och fyrverkeribeskådning hann vi också med. och det räckte jue, var för skulle det inte göra det nu då?

Nyårsläger förföljer mig; två strömbäck, ett i hemavan och ett i härnösand. I förrgår ringde min isabelle, och i tre nätter i rad har jag drömt om läger och lägerungdomar. det drar lite mot härnösand, måste jag erkänna. men jag kan motstå det, jag har det faktiskt himla bra här, just nu. och det blir nog bara bättre. nytt år, nya tider, nya förväntningar, nya utmaningar. inge godis på detta år heller (jag och victor ska skriva kontrakt). lägenhetssökandet har börjat sätta igång, som sagt, det rycker i fingrarna när man spenderar hela sina lediga dagar i vännäs. lite nystart, tack!

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."