5 mars 2007

Lång dag - måndagsångest

Ska jag erkänna? Ja, jag har börjat få ont i magen igen. Attsingen kattsingen. Och inte blir det bättre av att sitta på jobbet och bara vänta på att tiden ska gå. 14,15 ska jag ringa ett samtal som bestämmer lite hur arbetsveckan blir. och om jag ska måsta jobba ikväll. ska ju egentligen inte jobba på måndagar, men ibland så känner man att man måste. Dessutom är det rätt så lugnt och skönt här nu, typ tomt. Men jag kommer att jobba 11 dagar i sträck (det är mitt maxantal). menförraveckanvarjagjuledigenmassa, typ. såevelinafårskyllasigsjälv.
jag längtar iallafall nästan ihjäl mig till på onsdag. i love lidingö. and i miss my friends!

Dagens visdomdsord
"Att Gud är nådig innebär att det inte finns någonting som vi kan göra som får Gud att älska oss mer. Att Gud är nådig innebär också att det inte finns någonting vi kan göra som får Gud att älska oss mindre" (ur Med nådens ögon av Philip Yancey)
så klockrent, så underbart att läsa.

Snart snart snart får jag gå till parkbadet och njuta. Gym och sen vattenträning med min favoritinstruktör, yeah! Sen hem och äta middag, om jag har någon mat hemma, och sova. Mitt huvud håller på att ta död på mig, sockerabstinens? Jag måste börja ladda för beach 2007. Sluta leva det onyttiga livet som har börjat nu efter nyår. Lagom är bäst, eller vad säger man? och så måste jag verkligen styra upp semestern, om jag ska lyckas ha någon i sommar.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."