6 mars 2007

Amy's song - planeringsnörd

JAG HAR ÄNTLIGEN PLANERAT IN MIN SEMESTER!
Halleluja. Jag har tillochmed räknat dagar som jag kommer att jobba, hur mycket marginal jag har i frånvaro. Om jag kämpar på som jag gjort förut kan jag ha 10 dagar innestående, och ta ut i "komp". Halleluja. Men betyder det att jag kommer att jobba ihjäl mig i vår? Kanske det. Men det får man räkna med. Mitt problem är ju egentligen inte att jag jobbar för mycket, utan att jag oroar mig för mycket. Det borde jag inte göra. Jag måste lära mig att släppa saker, men som sagt, kontrollfreak, arbetsnarkoman, bor ensam, ja, bad combination kanske?

Idag pratade jag med Erik. Han är så bra! fick församlingsbladet igår, saknar Vännäs pretty much. Vännäs och vännerna. Familjen och kärleken. Församlingen. Min favoritförsamling, bästaste missionskyrkan. Det kanske är värt att flytta hem bara för den? Och på fredag får jag träffa en hel drös med vännäsbor (bland annat bästaste maja). Och imorgon får jag träffa en hel drös med underbara ungdomsledare (nu får jag sånna där nostalgiska tårögda ögon, som när jag tänker på att åka hem). 23 mars kommer jag hem. Antingen med nattåg eller med buss/tåg på morgonen. Så att jag kan komma på cafét eller hitta på nått annat, om folk har lust. Och så får jag och victor fira 8 månader, halleluja. Vi träffas med ungefär 4 veckors intervaller, vilket förhållande.

Nu ska jag snart smita iväg och träna (igen). Gym, oh i love it. Hade pilates imorse, mmm. Men nu blir det ju inget förren på söndag så jag måste ju passa på. Fast träningsgrejerna smygs nog ner i väskan ikväll. Finns ju cykel på Lidingö. Frågan är ju om det finns tid?
Scouterna ikväll. Känns skrämmande oplanerat. MEN DET ÄR INTE MITT FEL. Det löser sig.
men ni kan väl ändå be lite för mig?

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."