3 februari 2008

åksjuka

ibland går livet alldeles för fort. man får liksom åksjuka bara av att leva. så är det precis nu. jag är åksjuk.

i fredags stressade jag runt med ett fånigt leende på läpparna. packade ihop lite jobbgrejer, sen vidare till umeå och universitetsområdet. efter 40 (!) minuters letande hittade jag äntligen rätt byggnad, beteendevetarhuset. jag skrev in mig på programmet och mottog dylik information. sedan ut på stan. försökte få pappa att bjuda mig på lunch, men var lite för sent ute. tog istället en macka i min ensamhet på catarinas. för det var jag värd. sedan insåg jag att jag var värd något mer också, så jag tog tag i mitt liv och klev in hos första bästa frisör som hade drop-in. tre minuter, "kom tillbaka om en halvtimme", sedan 50 minuter hos en extremt trevlig frisör och plötsligt en ny frisyr. ("får jag göra vad jag vill?"). hem till victor och en myskväll hemma med film och thé med honung i.

lördagen fortsatte med innebandy för victors del och en simtur för mig. mycket uppskattat och efterlängtat. sedan en tur på stan med syster och felix och fler "för det är jag värd" inköp. lördagkväll betydde inflyttningsfest hos VP och CL. sötnosarna hade nog kämpat halvt ihjäl sig för kvällen, men då blev den ju också mycket lyckad!(och god...) oturligt nog åkte mitt enda nyktra sällskap hem alltför tidigt, vi ha diskutera både det ena (materealism och självuppfyllande bland människor, inspirerat av en amerikansk blogg) och det andra (sökande av en djupare mening och en gudslängtan hos ungdomar idag). djupt. halv 2 tror jag vi lade igen våra söta och insåg att kvällen var lyckad, men över.

idag är jag helt klart värd en skön hemmakväll med lite kladdkaka som emma lämnat kvar och en varm kopp kaffe. jag ahr haft pyjamsbyxorna på mig sen klockan 15,30. kämpade hårt idag på en smått intill omöjlig match, men vaddå, vi kämpade bättre än nånsin. veckan kommer att bestå av plugg-träning-jobb-sömn osv. så jag peppar nog för lite mer åksjuka. tyvärr, eller turligt nog. åksjuka betyder ju ändå att man rör på sig, eller hur?

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."