24 februari 2008

I'm Yours

Det roliga först; idag vann vi. Helt otroligt roligt att få vinna en match, trots att säsongen nästan är slut. Andra matchen i rad som jag fått sätta en i kassen också, känns lite ovant. men det brukar ju komma sådär i slutet. Och laget som haft en lite botten ett tag, har fått vända. plötsligt är vi ett LAG igen. lagsporter ja, är det verkligen min grej, kan man ju undra. har fått höra så mycket om hur "bossig" jag är, och visst kan det nog stämma. jag är bossig. dessutom vill jag alltid vinna. och så förväntar jag mig att alla ger lika mycket som jag själv gör. och visst, jag förstår att folk irriterar sig på mig. jag lider faktiskt med dom ibland.

jobbat i helgen igen, min tredje i rad. Konfa, och ungdomarna var bara 22 st, så det gick bra. helgens solsken var nog när ungdomarna skulle skriva egna trosbekännelser, formulerat efter vad de själva tror. en konfirmand skrev: "jag tror inte på gud. men ändå ". så klockrent.

Sitter mest bara och kollar kataloger och hemsidor. h
ar hittat en soffa som vi vill ha (MIO) och en säng som i alla fall jag vill ha (IKEA). resten löser sig.
det tråkiga: Ture, en vän till familjen och vår stug-granne har somnat in efter en tids sjukdom. vår gammelmoster Frida (mormors syster) somnade också in, men med tanke på att hon var över 90 år så var det inte så oväntat... Men att Ture inte längre lever känns så konstigt. Jag kan liksom inte förstå det, det känns så onödigt. men jag vet ju att han är i himlen, och får träffa mamma.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."