17 februari 2008

Oh, vilken härlig dag

Idag är första dagen jag är riktigt ledig på över två veckor.
ledig från skolan, för att det är helg.
ledig från jobbet, för att det har Henrik bestämt.

Förra helgen var det jobb 24/7. i veckan har det som sagt varit 200 %. Idag är jag ledig och himlen är klarblå, solen skiner och jag har pluggat färdigt, det vill säga skrivit mitt manus till redovisningen imorgon. Idag kommer det nog att bli en bra dag.

suttit och läst igenom allt som varit, hur livet var för ett år sen och hur det är nu. Det är otroligt, hur allt har fått landat. all ångest med flytt och skola eller jobb eller arbetslös, med vännäs-sandviken-mariannelund-dalkarlså-problematiken. med en evelina som försvann i flyttkartongerna, med en massa "jag borde". Nu har jag landat, jag har en utbildning som väntar mig, en dröm som jag haft länge som blir uppfylld, en lägenhet som väntar på att vi ska flytta in och en massa vänner som jag, skamligt nog, inte hinner träffa.

Men visst saknar jag det gamla. Vännerna som jag hittade ungefär 50 mil söderut, som jag alltid kommer att knyta ihop med en speciell tid. min egen tid. jag drömmer lite försiktigt om att åka söderut i mitten på april. saker kommer kasnek inte att bli precis som förut, men kanske rätt så bra ändå.. hoppas jag i alla fall. för jag saknar er.

solskenspromenad väntar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag saknar dig! kopieringsrummet, riksmötet, läko, sommarlägret..

Anonym sa...

.. höll nästan på att missa nationaldagen; båtturen med brända knän, den är min favorit.. :)

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."