1 juni 2007

Hide away - (sommarvärmeihjärtat?)

Nattliga samtal det gillas. Att bara lyssna medan någon annan pratar på om hur det verkliga livet är. Själv rinner tårarna, och man snyter sig försiktigt i påslakanet. och saknar. saknar syster och familj. saknar vänner och uppbokade, roliga kvällar tillsammans. saknar drömmar och förhoppningar om framtiden. För många misslyckanden nu i rad, jag pallar inte mer.

Slutet är nära, nu är det sommar. om en månad börjar min semester. om en månad ska jag vara utflyttad. Känns som att allt bara är ett enda långt avsked. Som att man håller på att lämna över allt till nästa generation. Nästa omgång med ungdomsanställda. Nästa omgång med konfirmander. åh, mina pärlor, tårarna bara rann i söndags då vi hade högtidsgudstjänsten. tårarna rinner rätt så ofta just nu. Imorse började dom rinna när jag tänkte på pappa. pappa kom hem, för jag längtar efter dig. jäklaskitturkiet.

men resa hem är bokad, 7-11 juni. det ska bli trevligt. trevliga saker är inbokade, Vännäs missionskyrka och saknade vänner. ett saknat liv. sen får vi se hur mycket det blir västerbotten och hur mycket det blir gästrikland. ska försöka få ner norrland hit kanske? ner till sommarvärmen. få lite sommarvärme i hjärtat.

nej, nu ska jag hem och slöa. handla mat, och spendera kvällen framför TVn med en chokladkaka. oh, what a life.

2 kommentarer:

Camilla sa...

vad har du tänkt pyssla med till hösten?

emma sa...

jag saknar dig!!!!!!!!

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."