10 juni 2007

fidelity

hemma och laddar musikbatteriet med bra musik. bra musik,som man redan hört på ett riksmöte, bland annat.
För första dagen på jättelänge är det inte soligt ute. så med gott samvete får man sitta inne och bara lyssna på musik, lukta på en hallonpaj som syster har i ugnen och pussa på en älskling. jag älskar hemma. jag älskar norrland. jag älskar min församling och min familj och alla andra. ikväll kanske det blir surströmming med några nära och kära. vet ni, jag älskar surströmming också.

för ett år sedan vaknade vi upp på en ö, ett gäng slitna, tappra hjältar som firat att slutet var nära tillsammans. nattliga samtal på en brygga, soluppgång och solnedgång, måsar som skrek och vågor som slog. ett gäng tappra hjältar satt sedan i solen, och drog oss för att åka hem och titta på fotboll. jag såg inte en minut av den matchen. mitt hjärta slog några konstiga slag och tankarna malde runt. dåligt samvete och ångest och oro för allt som skulle komma. men nu är allt ändå bra. allt lösete sig till slut. jag behövde komma bort, jag behövde något nytt, och det fick jag. nu behöver jag komma hem.

i loved you first.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."