28 januari 2008

dagens visdomsord

"det bästa sättet att få något att verka jobbigare än vad det egentligen är, är att skjuta upp det..."

Visdomsordet kom från Jelles nattduksbord. Ju mer jag tänker på det desto mer sant blir det.jag är expert på att skjuta upp saker, speciellt det som jag tycker är jobbigt. Just nu känns tyvärr det mest jobbigt (det är måndagsineffiktiviteten som talar). vi är två personer på kontoret idag, vilket inte direkt betyder att alla andra inte gör något alls, men att det blir svårt att gör sånt som man brukar gör på måndagar, som att planera ihop sig. jag avskyr måndags-ineffektvitet. än så länge har jag kommit fram till några kloka saker:
  • kall pizza är godare än varm.
  • kritik är inte döden (jag börjar känna mig som elin "jag är som en gås, det bara rinner av mig")
  • gårdagens bodypump pass kommer att ge ordentlig träningsvärk
  • wounderbaum verkade vara ett bra nyårsläger (jo, jag tog itu med en såndär jobbig grej och kollade på bilderna som jakob tagit)
  • Idol-låten är egentligen ganska fin, men otroligt tröttsam
  • Apelsinerna i vårt kylskåp kan mycket väl vara mögliga, trot att de ser fina ut på utsidan.
  • Vad jag än gör så gör jag fel, enligt någon.
  • Kallelsedagarna på THS/Lidingö är samma helg som jag och Victor flyttar in.
  • När något roligt väl händer så händer minst tre roliga saker samtidigt.
  • ikväll vill jag bara sitta och bubbla tillsammans med emma efter ett slitigt aqua-pass på IKSU, absolut inget annat,

ibland så önskar jag att de fanns motivation på burk. jag skulle behöva några piller just nu.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."