12 februari 2007

Today

Klarblå himmel ute. Jag älskar vintern, snön och kylan. Det är så enkelt att vara troende då, när man liksom ser Guds skapelse överallt. Allt blir så tydligt och enkelt och underbart.

Överlevde baddagen också. Ibland så trodde jag nästan inte det. Magsjukan där i slutet av veckan ställde till en massa oreda. Men igårkväll åkte mina sötnosar hem, vi hade en rätt så underbar helg tillsammans ändå. Söndagen gick åt att ligga framför Tvn och se på melodifestivalen. Tog min lediga dag igår, och jobbat undan lite idag istället. Sen så blir det kortdag imorgon, ska försöka ta mig in till gävle nån gång på eftermiddagen, och träffa papi. Min älskade papi, som jag har saknat honom. Har lite "åkahem" känsla, sådär tårögt drömmande; "bara en dag kvar..."

Snart är det dags att packa ihop och dra vidare. I love Parkbadet, ungefär. Men magen är fortfarande knäpp och huvudet känns tungt som bly. Veckans depp är nog att Hockeyn är på torsdag, och krockar med vår Stefan Sundström konsert, så det blir inge av att hänga på läkerol arena och heja på "hemmalag" (skellefteå). Dessutom ingen bönegrupp i veckan heller. Oj, vad osocial jag kommer att vara. Men man kan inte alltid lyckas.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."