9 februari 2007

en idiots bekännelser

Egentligen gör jag bara detta för att andra än alla apmänniskor i Umeå ska få ta del av mitt underbara liv. och så för att Fredrik ligger hemma och sover istället för att vara här med mig och jobba. Efter en inte alltför trevlig natt med magsmärtor, kräkningar och mardrömmar är man på något sätt lite stolt att man inte låg kvar i sängen och grät, utan tog tag i sitt liv och gick till jobbet. jag ska sprida mina kräk-attacker till alla barnen på öppna förskolan.

Imorse knackade två sötnötar från Umeå på min dörr. Spyhinken stod kvar framme bredvid sängen, mys! men den var skurad och ren, sådärutifallatt. men jag hade ju inte diskat sen fikat i onsdags, så köket såg ut som en krigszon. Och har man en etta på 42 m2 så är det en stor grej, man kan lixom inte bara undvika att gå in där. Kläder och handukar på golvet också, och ingen (nåja) mat i kylen.

Idag ska vi i alla fall försöka att umgås. Jag ska försöka bli frisk, och planera distriktsevenemanget på lite drygt 160 pers som ska vara här i morgon, och lära mig äta. Handla mat skulle ju också vara trevligt, gå en sväng på dollarstore och kanske en vända på donken. (ja, jag är en rutten människa, so what? jag behöver avslagen cola och en jordgubbsshake). Ikväll ska vi antingen hänga här och se film med tonåringarna eller vara otrogna, byta samfund och hänga på svenska kyrkans sinnesrogudstjänst. eller se en film hemma hos mig och bara slappa.

nu ska jag jobba. eller spela spindelharpan.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."