14 februari 2007

closer

the clouds in your eyes
down your face they pour
won't you be the new one burn to shine
i take the blue ones every time
walk me down your broken line
all you have to do is cry

jag älskar joshua radin. jag älskar hans texter.
och jag älskar emmaadlfsson.

alla hjärtans dag, och man kan inte fira med någon men inte heller gräma sig i sin ensamhet. livet är inte lätt när man har alla dom man älskar 50 mil härifrån. i fredags-lördags-söndags hade jag världensbästasyster här. igår fick jag träffa papi. och jag grät på bussen på vägen hem. vi åt på brända bocken, fikade, köpte presenter till syster och träffade gamla vännäsbor. och bara var.
50 mil, vad är det? ibland känns det alldeles för långt, som andra sidan jorden. och när man har en pojkvän som man aldrig kan synka telefontider med, så blir avståndet längre. och när jag jobbar jämt, och allt bara är skit (som det är mest nu), så är de så himla jobbigt. kom och rädda mig härifrån.

så jobb ikväll, fast jag hade hoppats på top model och kärleksmums. men jag känner igen mig i fredrik, jag vill inte svika honom. dags att ta tag och styra upp något. och imorgon är det konsert, fredag årsmöte, lördag dop och söndag årsmöte. hej vilket underbart liv jag har. men sen kommer victor coh då får vi fira alla hjärtans dag och 7 månader på samma gång. och det känns bra.

älskad älskade syster. du vet väl att jag har tänkt alla dina tankar? jag har hatat och gråtit och kvävt och slitit. men du har varit den som hållit mig upp, min anledning att vara stark. kan jag få vara din?

ha en bra alla hjärtans dag! det förtjänar ni.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."