3 mars 2008

Sanningsdan - säkert! del 2

Är du klar att gå ner på stan?
Jag är klar att gå ner på stan.
Är du klar att möta sanningsdan?

okej, återberättelse av lördagens äventyr:

innebandyn gick inte så bra. vi sätter helt enkelt punkt där. behöver inte utvärdera med några siffror. men pappa gav mig en kram och då kändes det ändå bra.

hitta till ålidhem gick inte heller så bra. efter att irrat runt i 20 minuter gav jag vicce mobilen och sen hittade vi direkt. Sanna var inte så bra på att förklara, hon hade ju bara bott där i drygt en månad. men sedan var dte lite vin och drinkfest med flickorna från gruppen + en östersundare. lite lasse och regina spector, lite religionsdiskussion och ett samtal till en saknad stockholmare hann vi med.

läkarvillan kl 18.30. dit hittade vi i alla fall. jag och magda gick och sjöng lite säkert! och jag hjälpte henne att gå. när vi väl skulle gå in blev det lite struligt, eftersom jag inte fått något kårleg än fick jag vänta till sist innan dom kunde släppa in mig. tråkigt. sedan var det mingel och middag med bordsplacering. mina bordsdamer var supertrevliga, och min bordskavaljer hade tydligen bott i sandviken. what are the odds lixom? Spexet blev uppskattat, tror jag, vi som var med hade i alla fall roligt. det var kul att se alla så uppklädda och jättefina. kvällens kommentar måste ändå varit "jag är så jävla het". inga kommentarer.

NUS 23.00. Nickes bil hämtade upp mig. vännäsfröknarna måste ha varit lite överförfriskade, det fnittrades en hel. Vi hamnade nere på Olles, dansgolvet där är ju lite bekant. här någonstans gick jag in i en grå dimma, och kortfattat kan vi säga att plötsligt var jag i en corolla på väg till ersboda klockan 02.00. då var min kväll över, tydligen.

Ner för backen
Över torget
Finkammen efter alla som gjort dig ont
Jesus sa: "vänd andra kinden "
vända kinder är det enda som jag gjort
Ner för backen
Över torget
åh, jag älskar, älskar den här stan
Rak i ryggen
Drick champagnen
Flanera över cykelvägen på sannings, sannings, sannings, sanningsdan

nu ska jag plugga lite statistik innan det blir tid för att besöka vår blivande afrikan en sista gång.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."