20 november 2007

kung winnerbäck och borttappad kraft

Min fjärde Winnerbäck konsert på lika många år är nu avklarad. senast det var en inomhuskonsert, var det akustiskt, avskalat och otroligt vackert och vemodigt. Nu var det nästan tvärtom, det var så många toner och ord och instrument. och för lite här och för mycket där. Det var bra, självklart var Lars Winnerbäck BRA, men det bästa var det enkla och avskalade. Elden, med bara ett piano, och eld på skärmar i bakgrunden. Och klassikerna, kom änglar, nånting större, du hade tid/du gamla fria nord (signerat Anni Difranco) och ingen soldat. Det var pinsamt när man inte kunde sjunga med i texten på första låten (Farväl Jupiter). Nu i efterhand ska jag sitta och plugga lasse-texter. Folkmusiksstilen har, trorts allt, ändå börjat fastna.

Idag är jag ledig med stort L. Jag gick ut och gick med Bosse på en långpromenad, men jag var så trött att när jag blundade kunde jag ha somnat stående. 12 timmars jobb igår, i sträck. och imorgon blir det 12,5 timme, men förhoppningsvis får jag en halvtimmes lunchledigt i alla fall. torsdag jobbar jag kväll, fredag jobbar jag, lördag och söndag likaså. vart har orken tagit vägen? jag vill vila huvet, och hjärnan och kroppen och livet. om en timme kommer victor och förhoppningsvis ska vi bara vila lite tillsammans.

Jag hade en chans att vända allt, att förändra läget, men jag missade den. vad gör jag nu?

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."