4 november 2007

fab five goes to ikea

Jag ska erkänna en sak, jag har noll-Ikea-koll. Första gången jag var på Ikea var för två år sedan, höstlov med ett rykande färskt kökort och en fullpackad bil med mina likar. Det var häftigt. förra året bodde jag i princip granne med ett Ikea, jag var där tre gånger. pinsamt men sant. i helgen var det femte gången gillt. det blev fab five goes to Ikea.

Den senaste tidens suktande i heminredningstidningar (på grund av ett badrum som aldrig tycks bli färdigt, ens påbörjat) och några besök hos vänner som salgit på stort och ingått samboskap fick äntligen levas ut. Räddningen kom med ett telefonsamtal, om en resa ner till sundsvall. Storebror skulle handla, så bonusbrodern och dennes pojkvän följde med, och så jag och victor. och jag måste säga det; min pojkvän har mer homestyling koll än vad jag har. punkt slut. så efter flera timmars suktande i dett oändligt stora virrvaret av måste-ha-saker, hittade vi till slut utgången. Det futtiga som inhandlades var en julklapp till storebror, doftljus, tavelram, pizza-formar (!) och supersnygga tallrikar.

I fredags var det storshopping i umeå också, till slut blev det köpstopp för mig som höll på att tömma hela mitt konto. we are living in a material world, and i am a material girl. svårt att inte vara det, när man äntligen får lön som ger en lite spännvidd att leva på.

Jonas Gardell - tillfällig gäst i ditt liv var sanslöst bra. han den där lilla homofilen är ganska rolig och allvarlig och ärlig och öppen och bra.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."