5 april 2007

you get what you earn - soltorsdag

Hemma, hemma Vännäs.
Jag älskar trevlig reskamrater och frukost. trevliga konduktörer och ett vännäs som bara lyser lockande; "Welcome home darling!" åh. vissa dagar är bra dagar. Men killen som sov på min plats efter att jag gått och köpt frukost frågade mig om jag skulle med bussen till lycksele "Nej, jag bor här, eller bodde, JAG SKA AV HÄR!". lätt förvirrad. och pappa blev arg senast jag sa att jag skulle åka hem (=sandviken). jag har flera hem, eller inget hem. Jag är nog hemlös. Men för tillfället hemlös i vännäs, på språng mot friheten i västerbottens inland, åh, vissa dagar är bra dagar.

Följde upp connex-frukosten med några malteser, mmmm! insåg också att det var kallt, jag är sliten och jag behöver inte träna idag, vilket känns sköööönt. istället ska jag baka en tårta, gå ut med hunden, kanske hälsa på emelie-pemelie, vattna pappas utdöende blommor, gå till graven, handla, se sjunde himlen och kanske plugga lite. Jag mitt nöt ska ju försöka på egen hand, på en månad, plugga igen Naturkunskap A och B! kanske skulle fungera någorlunda bra om jag hade en NKA bok, vilket jag inte har. ibland känns det som att hela världen är emot mig.

och framtidsångesten blir allt mer påträngande med ansökningsdatum och en uppsagd lägenhet. Vart bär det av? Vart ska flyttkartongerna. igår fick jag en förfrågan om bibelskola i Örebro, hrm? kan ingen bara säga hur jag ska göra? Jag frågade Titti och hon sa att jag skulle bli ungdomspastor, HRM? Men ändå, THS, få fly till nästa ställe. så fort jag kom hit insåg jag att jag ville vidare. jag vill inte flytta hem, jag vill inte tappa alla i gävle och jag vill inte gå bakåt i utvecklingen "jag går hellre framåt mot min vilja än jag vänder". Tungt.

Men ingen jobbmail längre, och nästa vecka kommer att bli en bra vecka.
och imorgon blire kalas!

1 kommentar:

Camilla sa...

Den blåsiga soltorsdagen, då jag träffade dig på Fristil blev allt lite knas. Där satt jag och skulle klippa mig, plötsligt kom du och Emelie in genom dörren. Egentligen skulle jag velat ge en kram, prata ordentligt och så, men istället satt jag där som ett fån utan några ord. Bah. Att man alltid ska få en obekväm klump i magen framkallad av sig själv.

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."