16 april 2007

alla flickor (utom jag?) - solmåndag

Skönsång igår på väg hem från Harkskär. Flickorna i framsätet skrålade mest hela tiden, men vi andra stämde in på refrängerna. Det var ett härligt gäng, ett trött gäng som återvände till verkligheten. Helgens bästa måste nog ha varit kaffestunden på bryggan, med den galna mega-svanen och en badande hund som underhöll. Eller när jag fick busa med hunden, springa barfota i gräset för första gången i år. Sprang några meter innan jag kom på att jag inte får springa än, så det blev lite bus istället. blev nästan i kastad i havet, men lyckads slita mig ut ur greppet. Men det var lite 9-10 juni känsla, kan det bli bättre än såhär?

telefonsamtal och avsaknade av samtal. och aldrig blir man nått klokare.
men vad ska jag göra? är det alltid jag som måste? åh. jag vill inte vara den som bestämmer allt.

det var en bra dag idag, vaknade utvilad och peppad för en arbetsdag. packade träningsväskan, tog tom med mig lite middag, så jag får i mig det idag direkt efter träningen. gym och vatten, kanske kommer att överträna min träningsvärk, det skulle vara skönt. i alla fall så var det en bra dag fram tills dess att jag öppnade min mail och fick ett slag i magen. en såndär stjärnsmäll, shit vad arg jag blev! inte så kul att vara protokollförd som "den som vägrar, så XX tar på sig att göra det istället". men vaddå, det är ju bara 2,5 månader kvar, sen så flyr jag fältet, flyr bort från alla pikar och all otacksamhet, all avsaknad av Gud, Jesus och helig Ande, allt jobb som inte längre är roligt utan bara jobb.

förlåt, jag trivs ju egentligen. men inte alltid, och speciellt inte när allt jag gör bara blir fel.

Inga kommentarer:

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."