13 juli 2007

SH - cheek to cheek

peppa för scoutläger i 9 dagar!
Min megaväska är överpackad och långtifrån allt är med. hrm? och regnbyxor, seriöst, äger man ens det? gummistövlar, hejja mig.

ska handla lite färdmat, åker tåg i typ 18 timmar i sträck.. först vännäs gävle sen gävle kristianstad. så mat behövs ju. satsar på lite pasta med tonfisksås och några go' mackor. lite kaffe i en termos skulle nog inte heller sitta fel. godiset inhgandlades på godishuset igår, mmm! underställ, mössa? seriöst? gaah. jagblirknäpp. köpa lite kiljönvänlig tvål också. hur många gånger kommer man att kunna tvätta håret? victor trodde på 4. jag tror på kanske 3, det dålia samvetet kommer att ta över. 15.000 som ska tvätta sig en sjö, lite miljögifter där alltså... så miljövänlig tvål! eller gulsåpa helt enkelt. men vaddå, alla kommer väl att vara lika äckliga? det är det som skallas scouting. hejja jiingijamborii! peppa.

1 kommentar:

Anonym sa...

På scoutläger SKA man vara lortig, så bli lite skitig för min skull, jag som tvingas vara hemma och hålla mig ren.. :p Bra det där med tvålen, måste tänka på miljöpolicyn, för visst har vi en sån? (Minnet är kort, men bra!)
Ha ett kanonläger!

"för alla idioter som gick vilse i sin tro, för alla strebers utan ro."